CRM به چه معناست؟
CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری (مدیریت ارتباط با مشتری) است و در مورد فعالان روابط با مشتری - روش با کمک یک سیستم CRM است.
سیستم CRM یک ابزار و پشتیبانی فناوری اطلاعات است که به شما کنترل کامل بر روابط با مشتری می دهد، به شما در کاوش مشتری، استراتژی های فروش و بازاریابی کمک می کند و راه حل های انعطاف پذیری برای پشتیبانی و تحلیل مشتری ایجاد می کند.
هدف از CRM و یک سیستم CRM این است که مشتریان راضی را بدست آورید که می مانند و در مورد شرکت شما صحبت می کنند. به طور خلاصه: CRM یک فلسفه ساده و سودآور است - که با فناوری بسیار هوشمند ترکیب شده است.
داده های مشتری خود را با CRM متمرکز کنید
اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید
برای اینکه بتوان به شکلی ساختاریافته با روابط مشتری کار کرد نیاز به نظم و ترتیب دارد. بنابراین اولین و مهمترین هدف CRM برای بسیاری از شرکت ها است. یک سیستم CRM تمام اطلاعات مشتری مورد نیاز شما را در یک مکان جمع آوری می کند و یافتن اطلاعات مناسب را آسان می کند.
فرآیندها را خودکار کنید
با ابزارهای مناسب، می توانید چندین فرآیند مشتری مدار را خودکار و ساده کنید. کارمندان می توانند به جای اتلاف وقت خود در تهیه لیست های پستی یا برنامه ریزی یادآوری در تقویم، باروت خود را در ایجاد روابط شخصی با مشتریان صرف کنند.
بینش و گزارش
آمار، پیش بینی ها و گزارش ها را در سیستم CRM در یک نگاه دریافت کنید. با استفاده از داشبوردهای گرافیکی، مروری بر آمار فروش، مدیریت پیشرو یا رضایت مشتری خود داشته باشید. بینشهای سریع و مروری بر چهرههای کلیدی مهم و شاخصهای کلیدی عملکرد، این امکان را فراهم میکند که در صورت نیاز سریع عمل کنید.
پوستر: در پروژه CRM خود موفق شوید
پیوند لنگر به سیستم های crm
CRM مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید
آیا به دنبال یک CRM مناسب برای شرکت شما هستید؟ با دو سیستم مختلف ما چیزی برای بیشتر داریم.
لایم برو
برای شما که می خواهید:
- در زمان هدف قرار دادن مشتریان جدید صرفه جویی کنید
- از یک پایگاه داده با 1.7 میلیون شرکت به طور مستقیم در سیستم انتخاب و انتخاب کنید
- ایمیل های بصری جذاب ایجاد کنید
- بر اساس داده ها تصمیم بگیرید
- ادغام با سایر ابزارهای IT
- سریع شروع کنید
Lime CRM
برای شما که می خواهید:
- اجازه دهید فروش، بازاریابی و پشتیبانی در یک سیستم کار کنند
- اطلاعات مشتری، معاملات و کمپین ها را در یک مکان جمع آوری کنید
- روابط بلندمدت با مشتری را پرورش دهید
- سیستم را بر اساس فرآیندها و جریان های پیچیده خود مقیاس و سفارشی کنید
- KPI ها را با آمار و گزارش دنبال کنید
- افزودن ویژگی های اضافی و ادغام با سایر ابزارهای IT
اهمیت استراتژی CRM
شما به عنوان یک تامین کننده متمایز هستید
چه اتفاقی میافتد وقتی مشتریان احساس کنند که محصولات یا خدمات بدون توجه به تامینکننده، معادل هستند؟ آنها شرکتی را انتخاب می کنند که "بهترین" باشد. وقتی قیمت ها و محصولات برابر هستند، تصمیم گیری ها بر اساس احساسات است. یک سیستم CRM تضمین می کند که شرکت شما به راحتی با آن برخورد می کند و به آنچه وعده داده اید عمل می کند.
بهبود خدمات مشتری و بازاریابی
مشتریانی که احساس می کنند از آنها مراقبت ضعیفی می شود، خوشحال می شوند که در مورد آن با دیگران صحبت کنند - و همین امر در مورد مشتریانی که به طرز خوشایندی شگفت زده شده اند نیز صدق می کند. مدیریت ارتباط با مشتری دقیقاً در مورد بهبود مدیریت مشتری و ایجاد تجربیات مثبت بیشتر است. بنابراین CRM معمولاً از طریق بررسیهای فوقالعاده مشتریان راضی شما منجر به بازاریابی واقعاً خوب، ارزان و مؤثر میشود.
شرکت شما مالک اطلاعات مشتری است
آیا می دانید فروشنده شما با چه مشتریانی تماس داشته است یا چه چیزی توافق شده است؟ آیا می توانید مطمئن باشید که مشتریان فروشنده را در شغل جدید دنبال نمی کنند؟ با استفاده از ابزار CRM، این شرکت شماست که اطلاعات مشتری را به جای تک تک کارمندان در اختیار دارد و همه دیدی کلی از آنچه گفته شده و انجام داده اند دارند – چه زمانی، کجا و توسط چه کسی.
سفر مشتری سودآورتر و افزایش فروش
حفظ مشتریان فعلی آسان تر و ارزان تر از به دست آوردن دائمی مشتریان جدید است. و مهم نیست که شرکت شما چقدر محصولات یا خدمات عالی ارائه می دهد، اگر روابط با مشتری خوب نباشد، در نهایت یک اونس هم نمی فروشید. مشتریان چیزی بیش از فرصتی برای فروش هستند و اگر مطمئن شوید که از هر فرصتی برای پرورش مشتریان با پشتیبانی برنامه CRM استفاده میکنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتری بلندمدت، وفادار و سودآورتری به دست آورید. .
نیازها را تجزیه و تحلیل کنید و سریعتر عمل کنید
بر کسی پوشیده نیست که شرکت ها از پیگیری مشتریان خود سود می برند. با این حال، این یک دام رایج است که در آن بسیاری از شرکتها فاقد بینش ارزشمندی هستند که کسب و کار را به جلو میبرد. با یک ابزار CRM، تمام اطلاعات مهم مشتری را در یک مکان جمع آوری می کنید. با کمک اطلاعات موجود در ابزار CRM، می توانید بر اساس داده ها کار کنید تا نیازهای مشتریان جدید را شناسایی کنید و مشتریان فعلی و بالقوه را به روشی درست مدیریت کنید.
فروش، بازاریابی و پشتیبانی در یک مکان
برای نقشهای مواجهه با مشتری، سیستم CRM میتواند مرکزی برای تعامل با مشتری باشد و به همه کارکنان امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای ارائه مراقبتی که شایسته هر مشتری است را بدهد. علاوه بر دید 360 درجه از مشتری، یک CRM همچنین می تواند فرآیندهای هر بخش را ساده کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
حراجی
- مدیریت سرب و خط لوله
- مدیریت نقل قول
- پرفروش
- گزارش نویسی
بازار یابی
- بازاریابی ایمیلی و بخش بندی
- اتوماسیون بازاریابی
- رویدادها و کمپین ها
- نظرسنجی ها و NPS
حمایت کردن
- مدیریت بلیط
- خدمات میدانی و سفارش کار
- چک لیست ها
- سلف سرویس و سوالات متداول
پرسشهای متداول: پرسشها و پاسخهای متداول در مورد CRM
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری که CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری نیز نامیده می شود، به معنای کار فعال و ساختار یافته برای بهبود روابط با مشتری و ایجاد روابط بلندمدت است. این میتواند به معنای راهاندازی ساختارهای داخلی برای نحوه ارتباط شرکت با مشتریان خود باشد و برای سادهتر کردن کار، معمولاً از نوعی ابزار فناوری اطلاعات مانند سیستم CRM پشتیبانی میشود.
سیستم CRM چیست؟
یک سیستم CRM را میتوان یک ابزار CRM یا برنامه CRM نیز نامید و یک پشتیبانی فناوری اطلاعات است که به شما کنترل کامل بر روابط مشتری را میدهد – این کار با جمعآوری تمام ارتباطات مشتری در یک مکان. یک سیستم CRM همچنین به نحو مطلوبی به دیگر سیستمهای مهم فناوری اطلاعات مانند سیستمهای تجاری (ERP) متصل میشود تا تصویری کلی از هر مشتری ارائه دهد.
سیستم CRM برای چه مواردی استفاده می شود؟
کاربردهای سیستم CRM تقریباً بی پایان است، اما رایج ترین آنها پشتیبانی از فعالیت های مربوط به فروش، بازاریابی و خدمات مشتری است. در فروش، سیستم CRM می تواند، برای مثال، جستجوی مشتریان جدید را ساده کند، بحث های فروش را دنبال کند و یک نمای کلی از خط لوله فروش ایجاد کند. در بازاریابی، سیستم CRM اغلب برای مدیریت سرنخ های دریافتی از وب سایت و انجام و تجزیه و تحلیل کمپین ها و اخبار منتشر شده استفاده می شود. خدمات مشتری و توابع پشتیبانی اغلب از سیستم CRM برای رسیدگی به پرونده های دریافتی و سؤالات مشتریان استفاده می کنند.
چگونه سیستم CRM مناسب را انتخاب کنم؟
انتخاب یک سیستم CRM همیشه آسان نیست. بنابراین، خوب است که شما و همکارانتان گزینه های مختلف را ارزیابی کرده و از خود بپرسید؛ چرا این سرمایه گذاری را انجام می دهیم؟ هدف ما از سیستم CRM چیست؟ چه کسی باید در ابزار کار کند؟ چه ویژگی هایی برای کاربران ما مهم است؟ بودجه ما چگونه است؟ با دانستن اینکه کجا هستید و به کجا می خواهید بروید، خطر مسیرهای جانبی را کاهش می دهید و احتمال یافتن تامین کننده مناسب را سریعتر افزایش می دهید.
آیا سیستم CRM می تواند با نیازهای من سازگار شود؟
واضح. برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از یک سیستم CRM ببرید، مهم است که با شرکت و فرآیندهای خاص شما سازگار باشد. یک سیستم CRM باید همیشه مطابق با کسانی که از ابزار استفاده می کنند طراحی شود. علاوه بر این، شما مجبور نیستید برای قطعات غیر ضروری که نه نیاز دارید و نه استفاده خواهید کرد، هزینه پرداخت کنید.
آیا یک سیستم CRM می تواند با نرم افزارهای دیگر یکپارچه شود؟
همه سیستمهای فناوری اطلاعات باید آنچه را که در آن بهترین هستند انجام دهند و سپس برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که نرمافزارهای مختلف میتوانند از آن بهره ببرند، با یکدیگر ادغام شوند. با ادغام سیستم CRM خود با سایر ابزارهای IT، به جای جستجوی آن در سیستم های مختلف، به همه اطلاعات در یک مکان دسترسی خواهید داشت. مطمئن شوید که یک سیستم CRM را انتخاب کنید که بتواند با ابزارهایی که برای شما مهم هستند یکپارچه شود. در اینجا چند نمونه از ادغامهای متداول CRM آورده شده است: ERP و سیستمهای تجاری ، هوش تجاری (BI) ، امضای دیجیتال ، ابزارهای بازاریابی Gmail، Outlook و ایمیل .
آیا سیستم های CRM برای شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) نیز مناسب هستند؟
سرمایه گذاری در یک سیستم CRM می تواند مانند یک سرمایه گذاری بزرگ باشد و شهرت دارد که فقط برای شرکت های بزرگ سودآور است. داشتن ابزاری که روابط با مشتری را تقویت می کند و فرصت های تجاری جدید ایجاد می کند برای شرکت ها در مرحله رشد بسیار مهم است و حداقل برای شرکت های کوچکتر سرمایه گذاری سودآوری است.
هزینه سیستم CRM چقدر است؟
امروزه هزاران ارائه دهنده CRM در بازار وجود دارد و قیمت به وضوح عامل مهمی در سرمایه گذاری در یک ابزار جدید CRM است. برخی کاملا رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به سرمایه گذاری دارند. اما فراموش نکنید که فاکتورهای مهم دیگری را نیز لحاظ کنید، مانند اینکه چه سودی از گزینه های مختلف انتظار دارید و اینکه آیا سیستم CRM می تواند با کسب و کار شما رشد کند یا خیر.
آیا می توانم قبل از خرید یک سیستم CRM را به صورت رایگان تست کنم؟
بسیاری از افراد قبل از تصمیم به سرمایه گذاری می خواهند یک سیستم CRM را آزمایش کنند و البته شما نیز باید همین کار را انجام دهید. بنابراین، ما این فرصت را به شما ارائه می دهیم که قبل از تصمیم گیری، ابزارهای CRM ما را فشرده و احساس کنید. Lime Go ابزار فروش و اکتشاف کمی سادهتر ما برای شرکتهای کوچکتر است. Lime CRM سیستم CRM کامل ما است که با نیازهای شما سازگار است. درباره محصولات ما بیشتر بخوانید و به صورت رایگان تست کنید تا متوجه شوید کار در ابزارها چگونه است.
ارائه دهنده CRM اروپایی محلی شما
در سال 1990، Lime Technologies در یک اتاق زیرزمین کوچک در شهر دانشگاهی سوئد لوند تاسیس شد. از روز اول، هدف ما ارائه ابزارهای CRM کاربر پسند بوده است که زندگی روزمره را ساده می کند. ما تلاش میکنیم بهترین و کاربرپسندترین ابزارها را برای همه شرکتها ارائه دهیم تا به آهنربای مشتری تبدیل شوند که هم ابزارهای موجود را حفظ کرده و هم مشتریان جدید را جذب کند. ما با دفاتری در سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، هلند و آلمان، پشتیبانی محلی CRM را در سراسر اروپا ارائه می دهیم.
امروزه حفظ روابط خوب با مشتری بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. بنابراین، ارزش آن را دارد که تمام اطلاعات در یک مکان جمع آوری شده و تصویری کلی از مشتری در یک ابزار واحد بدست آورید. کنجکاو هستید که لیم چگونه می تواند به شما کمک کند؟ با ما تماس بگیرید و ما تماس خواهیم گرفت. وقتی فرصت پیش بیاید، ما خوشحالیم که بیایم و از کسب و کار شما بازدید کنیم، مهم نیست در کجای اروپا هستید.
منبع
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- برندهای محبوب تیشرت لش برای پوشیدن در هر موقعیت تیشرت لش
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی