تکنیک های سئو در کمترین زمان
چگونه در کمترین زمان ممکن سئوی سایت خود را بهتر کنیم؟ مه ویژن
یک لیست جامع از کلمات کلیدی که مخاطبان شما استفاده میکنند تهیه کنید. این لیست باید شامل کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی طولانی (Long-tail) و کلمات کلیدی مرتبط باشد. استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs، Google Keyword Planner و Moz به شما در شناسایی و اولویتبندی این کلمات کمک میکند. افزودن نقلقولها و منابع معتبر به محتوا یکی از مهم ترین تکنیک های سئو و نشان دهنده تخصص شما در آن حوزه است. این کار باعث میشود اعتبارتان، در بررسیهای الگوریتم E-A-T افزایش پیدا کرده و سایت شما رتبه بهتری کسب کند. تولید محتوای کامل که تمامی جنبههای یک موضوع را پوشش دهد، میتواند شما را برای چندین کلمه کلیدی به رتبههای بالاتر برساند و به جذب بیشتر مخاطب کمک کند.
در نهایت برای بهبود سرعت صفحه سایت می توانید از کش مرورگر برای ذخیره داده ها در مرورگرهای کاربران استفاده کنید تا کاربران شما مجبور نباشند هربار که از سایت شما بازدید می کنند، کل سایت شما را بارگیری کنند. پیاده سازی کش می تواند امتیازات LCP شما را به خصوص برای وب سایت های پویا به طرز چشمگیری بهبود بخشد. این ابزار موضوعات فرعی (و اصطلاحاتی) را به شما نشان می دهد که با کلمه کلیدی که در آن تایپ کرده اید مرتبط هستند. ریسپانسیو بودن یک وبسایت یعنی قالب سایت بهگونهای طراحی شود که در تمامی دستگاهها از جمله موبایل تبلت و لپتاپ به طور خودکار و متناسب با ابعاد صفحه نمایش دستگاهها نمایش داده شود. در لینکسازی داخلی حتما از صفحات مرتبط به یکدیگر لینک بدهید تا تاثیر بهتری داشته باشد انکرتکستهای مورد استفاده باید با صفحهای که به آن لینک میدهید ارتباط داشته باشند.
به این علت که مطلب ذکر شده، باعث تعامل با کاربر شده و توانسته نظر آن ها را به آن جذب نماید. ۲- استفاده از تکنیک Bucket Brigade و ۳- ویرایش مطالب قدیمی در سایت. واقعیت این است که در خرید بک لینک، همه چیز بستگی به استراتژی شما دارد. خیلی ها بدون داشتن استراتژی خاصی، چند تا لینک مانند رپورتاژ، وب 2 و غیره میخرند، بدون آنکه آن را دوباره تمدید نمایند. حتی ریپورتاژ هم که این همه از آن تعریف میشود، میتواند باعث پنالتی شدن یک سایت شده و یا میتواند هیچ تاثیری نداشته باشد. برای اینکه بهترین صفحات رقبا را پیدا کنید میتوانید از ابزارهای آنالیز سئو رقبا استفاده کنید.
برای تمامی صحفات وبسایت خود، قرار دادن اطلاعات متا را فراموش نکنید. شاید در ابتدا این کار بسیار وقتگیر به نظر برسد، اما این اطمینان را به شما میدهیم که ارزشش را دارد. این اطلاعات به رباتهای گوگل کمک میکند تا محتوای شما را راحتتر و بهتر شناسایی کرده و به مخاطبان معرفی کند. این ابزار کاملا رایگان بوده و برای همه دارندگان وبسایت در دسترس خواهد بود. تنها کافیست یک حساب کاربری در گوگل سرچ کنسول ایجاد کنید و پس از آن، از دنیای اطلاعاتی که در اختیار شما قرار میدهد به راحتی استفاده کنید.
برای سفارش افزایش سئو سایت و دریافت مشاوره رایگان در خصوص خدمات سئو سایت خود، همین حالا تماس بگیرید. ممکن است صفحاتی در سایت شما بوجود بیاید که لازم باشد آن ها را حذف کنید یا آدرس آن را تغییر دهید. توجه داشته باشید که برای هر دو عمل حذف یا تغییر آدرس یک صفحه لازم است ریدایرکت 301 انجام دهید. هر صفحه ای که قصد حذف آن را دارید باید به نزدیکترین محتوا از لحاظ موضوع ریدایرکت کنید. برای این کار می توانید مقاله "آموزش ریدایرکت 301 وردپرس | ریدایرکت 301 چیست" را مطالعه نمایید.
استفاده از ویدئو، پادکست (شما می توانید بهترین پادکست های سئو را در پونه مدیا گوش کنید. )، تصاویر، عنوان های متعدد جذاب و ... برای بهینهسازی بودجه خزش و جلوگیری از اسکن چندباره محتوای مشابه، باید مطمئن شوید که هیچ صفحه تکراری در وبسایت شما وجود ندارد. صفحات تکراری خزندههای موتورهای جستجو را گیج و ترافیک شما را کم میکنند؛ به همین دلیل بودجه تعیین شده برای خزش شما به هدر میرود. این ابزارهای هوش مصنوعی علاوه بر سرعت بالا، مزایای دیگری نیز برای تولید محتوا در اختیارتان قرار میدهند. برای مثال میتوانید ایدههای متنوع و بسیار جذابی را برای تولید محتوا از آنها دریافت کنید؛ اما حواستان به معایب آن نیز باشد! یکی از معایب اصلی برخی از این نرمافزارها، احتمال سرقت ادبی در آن است.
پس طولانیتر بودن محتوای سایت نسبت به دیگر رقبا قطعا در دیده شدن توسط گوگل موثر است. نتیجه این مورد از ۱۰ آزمایش فوقالعاده سئو بر اهمیت و اثربخشی جامع بودن محتوای تولید اشاره دارد. مرجع بودن و استناد دیگران به مطالب سایت شما اعتبار بیشتری برای وبسایتتان به همراه خواهد داشت. وبمسترهای سایتهای ایرانی متاسفانه علاقه چندانی به لینکدهی به سایتهای ایرانی به عنوان مرجع و منبع ندارند. اغلب ارجاعات و لینکدهیها در سایتهای فارسی زبان به سایت ویکیپدیا صورت میگیرد. همین موضوع نیز موجب شده تا ویکیپدیا در بین سایتهای فارسی زبان رتبه و جایگاه بالایی داشته باشد.
به یاد داشته باشید، این فقط برای تحت تاثیر قرار دادن گوگل نیست، بلکه ایجاد وب سایتی است که بازدیدکنندگان شما دوست دارند از آن استفاده کنند. بیشتر محتواها ارزش اشتراک گذاری ندارند و بدون اشتراک گذاری مخصوصاً در قالب بک لینک در گوگل رتبه ای کسب نخواهید کرد. خوشبختانه، ایجاد محتوای ارزشمند برای بهبود استراتژی سئو خارجی شما چندان سخت نیست. کلمات کلیدی seed را در یک ابزار وارد کنید یا کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. ابتدا یک سایت رقیب را پیدا کنید که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل داشته باشد.
در نتیجه افرادی که در بازه زمانی عرضه آپدیت دچار افت رتبه میشوند، باید بیشازپیش به کیفیت صفحات و محتواهایشان توجه کنند. علاوه بر این، معمولاً پس از بهروزرسانیهای گوگل، نظرات زیادی در شبکههای اجتماعی و بلاگ متخصصان سئو و افراد تیم جستجوی گوگل منتشر میشود و کمک میکند تا شما در جریان تجربه دیگران از یک بهروزرسانی قرار بگیرید. برای مثال اگر بدون نوشتن حاشیه سریعا به سراغ اصل مطلب بروید و به سوال مخاطب پاسخ دهید یا اگر از کلمات کلیدی در پاراگراف اول استفاده کنید، یک سایت برتر نسبت به رقبا ساختهاید! پس از این الگوریتم برای تولید محتوایی باکیفیت و اثربخش بهرهمند شوید. اگر شما از جدیدترین تکنیکهای سئو برای رشد وب سایت خود استفاده نمایید، میتوانید ترافیک را در سایت بیشتر کرده و اعتماد بازدید کنندگان را نیز جلب کنید.
اگر از کلمات کلیدی اولیه مشابه رقبای خود استفاده می کنید، همان کلمات کلیدی را خواهید دید. اگر میخواهید کلیدواژههایی را پیدا کنید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی بذر شما دارند ، به ذهن انسان نیاز دارید. همین الان به برگهسفارش ساخت سایتمراجعه کن تا یک مشاوره عالی بهت بدم. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، کلمه کلیدی “مطالعه موردی SEO” بسیار کمتر از “سئو کلاه سفید” رقابتی است. در انتهای مقاله سخن متخصصان برتر در مورد تکنیک های سئو را برای شما آورده ایم. حتی متخصصان سئو که تمام زندگی خود را وقف تعیین معیارهای رتبه بندی می کنند، به هیچ عنوان نمی توانند در این مسیر به قطعیت کامل برسند.
برای جلوگیری از این اتفاق، امروزه الگوریتم تصاویر گوگل نه تنها عکس را بلکه وب سایتی که در آن تصویر قرار دارد را نیز بررسی می نماید. یکی از بهترین ابزارهای رایگان و مفید در سئو Google Search Console است.برای استفاده از این ابزار باید وارد سایتش شوید و بعد از ورود با اکانت گوگل خودسایت خود را ثبت و رصد و بررسی سایت خود را شروع کنید. در کنسول کاربری قسمتquery لیستی از کلمات کلیدی که بیشتر کلیک خورده اند وهمچنین در ترافیک ورودی سایت نقش داشته اند را می توانید مشاهده کنید و توجه تانرا به برخی کلمات کلیدی متمرکز کنید. در این مقاله به آخرین روش های حرفه ای و جدید برای سئو وب سایت می پردازیم که بیشتر آنها رایگان بوده و به شما آموزش می دهد که چگونه سئو سایت خود را بهینه کنید. این تکنیک ها توسط آبدین از بهترین و معتبرترین سایت های تخصصی سئو در سراسر وب جمع آوری و ترجمه شده است و همگی توسط حرفه ای ها امتحان شده و می توانید نتایج را با بررسی لینک منبع چک کنید.
فراموش نکنید تولید محتوا و منتشر کردن آن در وب سایت چندان مهم نیست؛ آنچه که سایت شما را پرورش میدهد تولید محتوایی باکیفیت است. چرا که نه تنها باعث افزایش رتبه نمی شود، بلکه با افت رتبه در موتورهای جستجو مواجه می شوید. همچنین توجه داشته باشید از محتواهای موجود در سایت خود نیز دو نسخه تکراری وجود نداشته باشد. در صورتی که محتوای کپی یا تکراری در سایتتان وجود دارد، به منظور بالا رفتن سئو سایت هرچه سریع تر برای از بین بردن آنها اقدام کنید. منظور از صفحات ضعیف صفحاتی هستند که حداقل اصول ابتدایی سئو در آن ها رعایت نشده اند. تمامی صفحات سایت شما باید شامل هدینگ های بهینه سازی شده، کلمات کلیدی مرتبط، لینک سازی داخلی و ...
بهینهسازی تصاویر و عکسهای سایت یکی از بخشهای مهم در سئو است که شامل دو جزء اصلی است یکی حجم و کیفیت تصاویر و دیگری استفاده از تگ alt یا متن جایگزین. منظور از دستهبندیها همه آنها نیستند بلکه بخشهایی که یا هیچ محتوای مفیدی ندارند و فقط لینکهای خالی ساخته شدهاند یا دستهبندیهایی که تعداد محصولات بسیار کمی دارند میتوانند به رتبهبندی سایت شما آسیب بزنند. محتوایی تولید کنید که مخاطب را گیج نکند یا پرسش های بی پاسخ در ذهنش ایجاد نشود. برای این کار دلایل قانع کننده بیاورید و از مطالب محکم و قابل استناد برای کار خود بهره ببرید. برای این کار از ابزارهایی مثل Ahrefs استفاده کن تا ببینی چه سایتهایی به چندین رقیب تو لینک دادن.
Casie Gillette مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing هم متوجه تغییر گوگل در قصد کلمه شده است. به نظر می رسد که کلمه “زیرا” باعث می شود درخواست شما قانونی تر به نظر برسد. از آنجایی که پیمایش شما در بالای صفحه است، گوگل ابتدا آن لینک ها را می بیند. فرض کنید شما دو لینک دارید که به یک صفحه در سایت شما اشاره می کنند … و هر دوی آن لینک ها در یک صفحه هستند. مطالعه اخیر Google CTR ما نشان داد که کمتر از 1٪ از جستجوگران Google در صفحه دوم قرار می گیرند.
در تولید محتوا برای سایت فقط بر روی یک یا دو کلمه کلیدی در عناوین مطالب متمرکز نشوید و به دنبال کلمات طولانی یا عبارت هایی باشید که در ترکیب با یکدیگر نتیجه ی بهتری را برای شما خواهند داشت. با توجه به اینکه گوگل بر اساس الگوریتم مرغ مگس خوار(Hummingbird) محتوا را علاوه بربررسی کلمت کلیدی از لحاظ معنا و نیز تجزیه و تحلیل می کند، باید محتوای تولیدیخود را در سایت بهینه کنید تا گوگل مطلب را درک کند. این مورد ساده یکی از مهمترین تکنیک های سئو است که متاسفانه در عموم موارد رعایت نمیشوند. معمولا سئو کار ها یا صاحبان بیزینس سریع به سراغ موضوعات اصلی میروند و میخواهند کلمات کلیدی اصلی را سئو کنند بدون اینکه تحقیقی انجام دهند که محاطبان آنها در گیر چه موضوعاتی هستند. اول این نکته را عرض کنیم که ساخت چنین لندینگی، جهت بهبود تجربه کاربری برای بازدید کنندگان سایت است و این عمل باعث ایجاد اعتماد بین کاربر و سایت می شود.
بعد از ۱ ماه، یکی از سایت ها رشد قابل توجهی داشت و یکی دیگر از سایت ها به صورت کامل پنالتی شد و افت شدید بازدید پیدا کرد. ما به این نتیجه رسیدیم که بک لینک یکی از مهمترین راهکارهای سئو است اما استفاده نادرست از آن میتواند باعث نابودی سایت شود. آزمایش آخر از ۱۰ آزمایش فوقالعاده سئو به وضوح اهمیت سئوی داخلی را نشان میدهد. بنابراین همیشه پیش از اینکه به سئوی خارجی سایت بپردازید روی سئوی داخلی تمرکز داشته باشید. بعد از اینکه سایت از نظر پارامترهای سئوی داخلی در سطح مطلوبی قرار گرفت کار سئوی خارجی را آغاز نمایید. این روش اثرات شگرفی در سئوی کلی سایت و کسب رتبهها ایدهآل در نتایج گوگل ایجاد میکند.
سئو فقط یک سری تکنیک نیست، بلکه نوعی هنر و علم است که نیاز به تحلیل دقیق و درک رفتار کاربران دارد. گوگل سرچ کنسول ابزار قدرتمندی برای مانیتورینگ و رفع خطاهای سایت شما است. این خطاها میتوانند شامل مشکلات فنی، خطاهای خزیدن، صفحات با مشکلات ایندکس و مشکلات سرعت بارگذاری باشند. کنترل چگالی کلمات کلیدی (Keyword Density) یکی از تکنیک های سئو است که به میزان تکرار کلمه کلیدی نسبت به کل محتوای صفحه اشاره دارد. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا همان کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) میتواند به پنالتی گوگل منجر شود. چگالی مناسب حدود ۱ تا ۲ درصد است که به گوگل نشان میدهد محتوای شما مرتبط است بدون اینکه آن را اسپم تلقی کند.
پیشنهاد می کنیم که دوره جامع آموزش رنک مث پرو (Rank Math Pro) را که به صورت رایگان روی سایت قرار گرفته است، را نیز مشاهده بفرمایید تا بتوانید در مدت زمان بسیار کوتاهی سئو سایت خودتان را بر عهده بگیرید. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم. بنابراین چگونه می توانید به آن صفحات رونق دهید تا به صفحه اول بروند؟ از لینک های داخلی استفاده کنید. ابزارهایی مثل Ahrefs و Moz بهت کمک میکنن این فرصتها رو به راحتی پیدا کنی.
اما چه محتوایی تولید کنید؟ نباید وقت و هزینه خود را برای هر محتوایی صرف کنید و بدون تفکر شروع به تولید محتوای جدید کنید. ابتدا شما باید شکاف کلمات کلیدی را بیابید؛ یعنی ببینید رقبای شما در چه کلمات کلیدی رتبه گرفته اند که شما در آن ها ضعف دارید و رتبه ای ندارید. مجددا برای یافتن keyword gap می توانید از ابزارهای سئو به خصوص از ابزار semrush استفاده کنید. بعد از پیاده سازی کامل و ماه ها فعالیت متوجه شدیم که نتیجهی دلخواه ایجاد نشد و سایت، رشد چشمگیری نداشت، حال علت این امر چه بوده است؟ علت اصلی این مشکل، استفاده از یک استراتژی برای هر دو مجله اینترنتی بوده است. با این روش، سایت مگ و بن نتوانست از رقیب های خود جلو بزند و فقط در تعدادی سرچ محدود توانست رتبه های بالایی به دست بیاورد که میتوانید با مشاهده تصویر زیر که از سرچ کنسول مگابن گرفته شده، روند رشد را مشاهده کنید. مقاله امروز ویکی دمی، درباره راهکارهای سئو است که میتواند شما را به رتبه های اول گوگل برساند.
چند سال پیش، گوگل یک الگوریتم جستجو به نام مرغ مگس خوار Hummingbird را ارائه کرد. اما اگر مردم روی نتیجه شما کلیک نکنند، گوگل سایت شما را رها می کند. اگر در نظر دارید یک سایت شخصی تمام عیار داشته باشید، برای طراحی سایت شخصی خود می توانید از تجربه کارشناسان ما در آوادیس استفاده کنید. برای اینکه مطمئن بشی همچین لینکهایی نداری، از ابزارهایی مثل Screaming Frog استفاده کن تا لینکهای HTTP رو پیدا کنی و اونا رو به نسخه HTTPS تغییر بدی. برای موتور جستجوی بینگ هم میتونی از Bing Webmaster Tools استفاده کنی که معادل GSC برای بینگه.
فیچر اسنیپتها (Featured Snippets) قطعههای ویژه از اطلاعات یک صفحه هستند که با هدف پاسخ سریع به سوال کاربر بهصورت خودکار، در نتایج گوگل نمایش داده میشوند. در ادامه تکنیک های بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو و پاسخ به سوال برای سئو سایت چه کنیم، می توان به قراردادن دکمه های اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. به این ترتیب درصورتی که محتوای شما برای کاربران کاربردی بود، می توانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. استفاده از این دکمه ها در تمام سایت ها امکان پذیر است و به راحتی انجام می شود. مورد دیگری که در آموزش ارتقا سئو سایت مورد اهمیت می باشد، استفاده از شبکه ی توزیع محتوا است. شبکه ی توزیع محتوا یا همان cdn سرورهایی هستند که باعث می شوند، سرعت انتقال مطالب در اینترنت افزایش پیدا کند.
بنابراین طبق نمودار منتشر شده از این نتایج پستهای طولانی تر رتبه های بهتری در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل خواهند داشت. به خرید بک لینک به چشم یک تکنیک نگاه کنید و از آن بهترین استفاده را نمایید. پس از انتخاب رقبای اصلی خود وبسایتهایی که با توجه به کلمات کلیدی، رتبه 1 تا 5 دارند را در نظر بگیرید. از آنجایی که آنها در رتبه بالاتری هستند، باید متوجه شوید که پروفایل لینک بهتر و در نتیجه بکلینکهای باکیفیتتری نیز دارند. محتوای هدفمند بر اساس نیازها، ترجیحات و علایق مخاطبان هدف شما طراحی میشود، نه صرفا برای افزایش ترافیک! محتوای شما باید مخاطبان را درگیر کند و راهحلهای متنوعی را برای مشکلات آنها ارائه دهد.
یکی دیگر از تکنیک های سئو، پشتیبانی از محتواهای تخصصی است که توسط الگوریتم های گوگل در حال ارتقا می باشد. پس شما باید سعی کنید موضوعات را بهینه سازی نمایید نه صرفا کلمات کلیدی. تابحال اسم محتوای خوشه ای یا کلاستر را شنیده اید؟ این محتواها به صورت تخصصی و کامل درباره ی یک موضوع صحبت می کنند و از طریق لینک داخلی به صفحه اصلی یعنی صفحه مادر لینک می دهند. خوب در اینکه کیفیت محتوا یکی از مهمترین عوامل در بهبود رتبه جستجو و جزء یکی از راهکارهای سئو است شکی نیست، اما با این حال نمی توانید اندازه محتوا را هم نادیده بگیرید. وبلاگ های جامع که موضوع خاصی را بطور کامل پوشش میدهند می توانند به کسب رتبه جستجوی بهتر به شما کمک نمایند. برای درک بهتر ارتباط اندازه و رتبه بندی محتوا، Backlinko یک پژوهش انجام داده است و بیش از یک میلیون جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
استفاده از روش های منسوخ شده یکی از مهم ترین دلایل شکست در سئو است. برای آشنایی با تکنیک های بیشتر در رابطه با بهینه سازی دیسکریپشن، محتوا متا دیسکریپشن چیست؟ را مطالعه کنید. در مطلب " چگونه تولید محتوا کنیم؟ " به شما یاد داده ایم که چطور یک محتوای خوب بنویسید. همچنین کارشناسان طراحی سایت ما می توانند شما را در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی وب سایت شرکتی راهنمایی کنند و یا این سایت ها را به صورت اختصاصی برای شما طراحی کنند. در نهایت لازمه همه این ها بهترین محتوا در سریع ترین پلتفرم است برای ارائه به کاربران از هر کجا که آمده باشند. چگونه می توانید برای محتوای خود در قسمت های برجسته و راههای ارتباطی، بیشتر در معرض دید باشید؟ و کارهایی از این قبیل برای اطمینان از دستیابی به مخاطبان هدف.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/